oudejaarsdag.

31 december 2013 - Haruru, Nieuw-Zeeland

Ontbijt tussen de palmbomen, super mooi weer, een graad of 25 en zon. Eerst een vriend gefeliciteerd die nog niet eens jarig was, maar voor ons wel. Op onze mountainbikes over een rustige gravelroad naar Paihia. Hetzelfde museum als gisteren, maar er zou nu een maori uitvoering opgevoerd worden,( het equivalent van de Hollandse klompendans, maar dan veel ruiger). In een groot Maorihuis, op de geboortegrond van de staat NZ. werd een heleboel cultuur getoond. Ken je de haga van de All Blacks? Het beste rugbyteam ter wereld? Als je dat kent, dan heb je enig idee van wat wij mochten zien en horen. Rond de vorige eeuwwisseling ontdekten de Maori de gitaar. Heel interessant hoe ze die combineerden met hun bestaande liederen. Het opperhoofd deed mij enorm denken, qua gezicht, aan mijn directeur. Gelukkig kijkt hij niet zo kwaad als deze Maori. Indrukwekkend hoor, het werkoverleg zou behoorlijk korter worden met zo'n expressie! Na deze show zijn we verder gefietst en hebben op de boulevard wat broodjes en koffie gekocht. Oppeuzelen op het strand. Daarna naar de pier om in te schepen voor een spectaculaire boottocht. Inderdaad, we hebben dolfijnen zien zwemmen en springen, gaaf hoor. Toen voer de boot met een rotgang ( dus veel wind, truitje aan) naar de hole-in-the-rock, een soort poort waar de boot doorheen kon varen. Spectaculair! Toen lekker zonnen op een strand van weet-ik-veel eiland!! Totaal geen oliebollengevoel! Terwijl Nederland nu gaat werken, gaan wij ons opmaken voor het feest op de camping inclusief diner en VUURWERK!, Ik heb dus al €50 bespaard aan het kopen ervan, ik heb nog geen plaat van de top 2000 gehoord....... Het is allemaal heel vreemd in dit zomerse Nieuw Zeeland.In ieder geval wensen we iedereen op het N halfrond een gezond 2014 toe! Ja ook de Vakantiegangers in Australie. ...........
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Clement Castricum:
    Toppie Frans en Thea,
    Wij hebben ook geen knalvuurwerk maar wel sterretjes. Gekocht in de supermarkt. Dát zal me een spektakel geven. Ook jullie en goed 2014 en heel veel plezier nog.
    C&C
  2. Marcel:
    31 december 2013
    Gezond en reislustig 2014 toegewenst.

Heerlijke reisverslagen en gelukkig hebben na afloop ook de foto's nog....
    Wij lopen nu een jaar achter, dus gaan straks bij Frank en Iris, met Dorine, Wim, Maartje,Melissa, Marius en Bernadine op weg naar het nieuwe jaar.
    Wel met de Top 2000 op de achtergrond: momenteel, heel toepasselijk, Paradise van Coldplay.

Keep on camping and the wheels rolling.

PALM
  3. Pap en Mam:
    31 december 2013
    Frans en Thea Wij wensen jullie een Zalig Nieuwjaar.wij moeten nog een paar uurtjes wachten,komt wel goed,leuk dat telefoontje om 12 uur
    die reisverslagen van jullie zijn ook leuk.fijn met die camper je hebt tenminste je huis bij je.Wij zijn ook weer thuis van de kerstweek in de Bergse Bossen,het was weer erg fijn
    groetjes van Pap en Mam . en nog heel veel plezier
  4. Beppie:
    31 december 2013
    De haga van de All Blacks kennen wij natuurlijk wel. Jullie zwager mist bijna nooit een wedstrijd van hun. Hartstikke leuk om je even aan de telefoon gehad te hebben. We hadden op Sky News naar het vuurwerk in Auckland gekeken om ons een beetje met jullie verbonden te kunnen voelen. Terwijl jullie nu wel liggen te slapen bereiden wij ons voor op de jaarwisseling met Martijn en Martina, Martina's ouders en haar broer Thomas met Nezi. We hebben nieuwe lichtjes aan het plafond van de bar, dezelfde soort als in onze keuken, dus ook Disco-lights! Gelukkig Nieuw Jaar! Liefs Beppie en Gwyn.
  5. Ronald:
    Hoi Frans en Thea,
    Heel leuk om jullie mooie reisverhalen te lezen maar ik maak me toch een beetje zorgen dat Frans te weinig fietskilometers maakt. In het voorjaar staat eerst de Omloop van Zandvoort op het programma gevolgd door de Amstel Gold Race. Dan moet Frans in topconditie zijn en mag nu niet verslappen met zijn trainingsarbeid. Om zijn trainingsachterstand in te halen lijkt het me een goed idee dat Thea vanaf 1 januari het stuur van de camper overneemt en dat Frans daar dan op de mountainbike achteraan fietst. Zo kunnen we het komende wielerseizoen misschien toch nog redden....
    Gelukkig nieuwjaar en heel veel plezier!
    Ronald.
  6. Maartje:
    1 januari 2014
    Ik heel gelukkig en gezond 2014 en geniet van jullie (zo te lezen) geweldige reis!
  7. Eriksmulders:
    2 januari 2014
    Gelukkig Nieuwjaar en een heel gezond 2014 Frans.
    Leuk om te lezen.
    Gelukkig leest je directeur dit verhaal niet anders zou een touch down volgen.