Onderweg naar huis.Auckland

29 januari 2014 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Woensdag 29 januari. Het motto voor vandaag was:Rustig aan! Vanochtend moest heel die camper leeg.Nu stonden we op een camping waar meer mensen de laatste nacht van hun vakantie geboekt hadden, dus overal zag je opruimactiiteiten en de afvalbakken raakten overvol. Ook van ons. Alles uitgestald op een grote picknicktafel die we toevallig even geconfisceerd hadden...En toen de hamvraag..Hoe krijgen we dit in Godsnaam in onze koffers? Creatief weggooien dus. Fietsen op het rek en rijden maar.Bij de fietsenafgifteplaats hoefde ik maar 50 dollar te betalen voor de afgebroken handrem...We hadden de fietsen ook niet eens schoongemaakt. Maakte allemaal niks uit, De beheerder vond het geweldig wat / waar we allemaal gefietst hadden. Toen de camper inleveren. Binnen een kwarier was dat gepiept, kreeg nog 8 dollar terug voor een stoel die we hadden moeten kopen. We konden meteen mee met de shuttle naar het vliegveld (5 minuten) De bestuurder gaf ons de raad om meteen in te checken, dan was je van je bagage af. Zo gezegd, zo gedaan. En toen hadden we nog 2 uur over. Naast het viegveld, op 10 minuten loopafstand lag het Antartica museum. Dat had Thea natuurlijk allang van te voren uit-gefolderd! Gaaf! Alleen wisten we niet dat we Antarctica daadwerkelijk aan den lijve konden ondervinden. We gingen in een vrieskelder met echte sneeuw (-8) ,kregen dikke winterjassen, maar helaas , helaas, had ik een korte broek aan. Toen werd er een polaire wind door die kelder gejaagd met het geluid van een opstijgend propellorvliegtuig. Gevoelstemperatuur -15 ! Echt, het was zoooooo koud, ja ja we weten het, kunnen we alvast weer wennen aan de winter bij jullie! Hierna als een speer bijkomen op het terras met een broodje. (men verkocht geen warme anijsmelk.).Daarna een voorspoedige reis, transfer naar het hotel, en nog ruim een uur onder een palmboom in de tuin genoten van de stralende zomerzon. Morgen naar Seoul..........3 graden.........brrrrrrrr.

1. Tante Riet en oom Joop:
    29 januari 2014
    Hoi Frans en Thea,
    Nu jullie in die zg, klimaatkamer zijn geweest, waar jullie een gevoelstemperatuur van -15 gr C. hebben ervaren, weet ik,
    dat de gevoelstemperatuur bij jullie aankomst op Schiphol veel aangenamer zal zijn.
    Ondanks die korte broek, kreeg jij wellicht daar toch nog het gevoel, dat je met je billen bloot stond.
    Vandaag hadden we een koude dag van O gr maar door de wind was het gevoelstemperatuur veel lager.
    Maar vanaf donderdag (morgen) gaat de temperatuur weer
    stijgen tot 6 a 7 gr in het weekend. Dus moedertje natuur helpt mee voor een aangename terugkeer. Welkom Thuis!
    Jullie verslagen hebben wij enorm gewaardeerd.
    Riet en Joop
  2. Beppie:
    30 januari 2014
    Hahahaha, dat had ik graag willen zien. Frans in een vrieskelder met een korte broek! Stond dat niet in die folder? Ja Oom Joop heeft het al gezegd, de winter valt tot nu toe ernorm mee. Bij ons liggen alleen in de hogere lagen van de Eifel wat sneeuw. Er wordt bij ons in het week-end weer regen verwacht met aangename temperaturen van rond de 6°C.
    We hebben je vluchtnrs. en tijden van je kinderen gekregen. Kunnen we jullie een beetje in de gaten houden!
    Nogmaals goede reis!
    Liefs Beppie.