kerstmis in Auckland.

25 december 2013 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Op kerstavond lag ik er voor achten in.Thea nog eerder. 12 uur later werd ik wakker. Thea nog eerder. Heee, t regent. Merry xmas.shi®!#?!!! Eerst maar eens ontbijten, niet goedkoop, maar t is kerst. Jammer, de wifi was maar geldig voor 30 min per 24 u. Dus uitgebreid verslagen lezen en internetten zat er in deze ongezellige, niet versierde, ontbijtzaal niet in.. Dus...plan. We gaan naar de kerk. In de buurt was st Patrick's cathedral. We wilden toch een beetje kerstgevoel hebben. Hoera, het regende al niet meer en de temperatuur werd aangenaam. Was ook af te lezen aan het grote aantal korte broeken, dat door de NZ mannen, vanaf.een graad of 15, werd gedragen. Klein wandelingetje door deze sfeerloze stad naar een mooie kerk. De mis deed mij wel wat. Een heel mooi koor, goede organist. een voorganger die leuk met kinderen omging en goed kon zingen, mooie kerstliederen en ook nog eens zingen\bidden met iedereen hand in hand. Geweldig. Toen we buiten kwamen zijn we meteen de sky tower in gegaan. Het was nog redelijk rustig. Eerst beneden naar een film gekeken over de geschiedenis van Auckland en toen kaartjes gekocht. 60+ geen $28 maar$18.!! Ik zei toch dat ouder worden ook veel voordelen had! Boven een prachtig uitzicht. "Gelukkig" weigerde Thea's fototoestel weer eens. De mijne, die ik van Dorine had geleend, deed het gelukkig prima, want het uitzicht was echt spectaculair. Ik vind de bebouwing en architectuur echt niks, de stad heeft geen hart, maar de parken zijn geweldig mooi, en bijna overal zit je vlakbij zee. Ook kon je nog een heleboel uitgedoofde vulkanen zien. Na een cappuccino op 220m namen we de boot naar Devonport. Daar kon je een mooie wandeling van 5 km maken over 2 vulkanen en over het strand. Het stadje zelf had sfeer. Het uitzicht op Auckland was prachtig. De wandeling was super. Het werd warmer, de zon kwam erdoor en ja hoor...we konden op het strand liggen. Even mooie kerstfoto's maken.Gelukkig had Thea het badgoed meegenomen en de handdoek vergeten, maar...met kerstmuts op nam ik een heerlijke duik in het lekkere koele water. Zalig. Even opdrogen in de zon en afdrogen met een muts. Op het laatst nog heerlijk gegeten en met de boot terug. Een geweldig leuke kerstdag! Frans en Thea.

1. Eriksmulders:
    25 december 2013
    Merry Christmas Frans en Thea, leuk om jullie belevenissen te lezen. Hier net van het Kerstmaal genoten , mooie zonnige dag, tikkie frisjes, er ligt sneeuw in de Alpen, ziet er goed uit voor volgende week, groetjes Erik
  2. Beppie:
    26 december 2013
    Wij wensen jullie ook een Merry Christmas. Vandaag komen de kinderen en Joel. Dat wordt genieten. Het is hier droog, maar frisjes. Waar een kerstmuts al niet goed voor is. De bewijsfoto's van een duik in de zee op 1e kerstdag zijn gemaakt. Tot de volgende keer.
    Liefs Beppie
  3. Clement Castricum:
    27 december 2013
    Yo Frans en Thea,
    Leuk om dit alles zo te lezen. Ik ben benieuwd hoe wij Auckland gaan vinden. Wat jammer dat Thea de handdoek had vergeten maar misschien had je er ook zelf aan kunnen denken, gozert. Top dat jullie al weer zo lekker aan de gang zijn. En wat een leuke Kerstdag. Wij zaten op de camping en zijn later Koals's wezen kijken en fotogrferen. Trouwens wanneer gaan jullie de camper halen en waar is overigens de foto van de Kertsduik. Je kunt je foto's ook uploaden hoor dan kunnen wij nog meer genieten van jullie belevenissen. Laat maar zien die witte buiken. Bij mij istie overigens nog steeds net zo wit hoor. Alleen onze armen, hoofd, nek en benen zijn gebruind door de Australische zon. Vandaag was het trouwens ook behoorlijk fris en morgen schijnt het is Melbourne 32 graden te worden. Je hebt hier echt 4 seizoenen in één dag, zeggen ze. Tóch gaan we morgen de stad in. We wensen jullie weer veel plezier met de volgende avonturen en de onze die publiceren we ook weer binnenkort. Blijf de verhalen vertellen want zoals al eerder gezegd, wij volgen in jullie voetstappen. Verstop maar eens ergens een briefje waar je denkt dat we ook zullen komen en dan halen we hem op. Geef ik wel even door waar het over ging. Nou het beste en tot een volgend bericht.