Het begint nu echt...

26 december 2013 - Orewa, Nieuw-Zeeland

Vanochtend vroeg wakker, die jetlag werkt nog steeds, stralend weer!! Thea had al wat ingepakt en na een snelle douche gingen we ontbijten aan de haven. mmmm lekker heerlijke tosti's, gebakken eieren op toast en geroosterd brood met jam, afgerond met een megakop cappuccino! We besloten een nieuw fototoestel te kopen,of eerlijk gezegd, ik dreigde Thea's toestel in de haven te gooien, want die gaf de zoveelste foutmelding aan en dan hoor ik al sinds jaren:"Hij doet 't niet, ik snap niet dat.........", vul maar in. Als je zo'n lange reis naar de andere kant van de wereld maakt, dan mag je best een goed toestel hebben. Een half uurtje later waren we de eigenaar van een gloednieuwe Canon IXUS 132 voor maar 145 NZ dollar inclusief een kaart van 8 gig die in onze tablet past. Tja, op Boxing day begint altijd de uitverkoop!! Hierna werden we opgehaald met de discounttaxi. Zo discount, dat het ons niks kostte. We leverden het recu in bij het verhuurbedrijf van de campers en die betaalden ons terug. Toen begon het lange wachten. Na drie en een half uur reden we van het. terrein af. Maar wel in een Mercedes sprinter van 7 meter lang, inclusief toilet en douche. Het fietsenrek paste niet op onze kleine camper, dus kregen we zonder bijbetaling een grotere camper...Okee, had ik thuis gezegd, we nemwn die kleine......Keek hierna mijn ega even aan...Ik rij wel. Gelukkig was het een automaat, want je moet wel heel goed je aandacht bij het verkeer houden en het is wel een bak waarmee je rijdt. Op weg om de fietsen op te halen. Twee supermooie mountainbikes, die ene Mike ook nog eens op het fietsenrek zette. Hehe, eindelijk op weg........maar eerst wat eten en daarna naar de super. Bij de burgerking { ben nu wel klaar met die hamburgers] een broodje en wat friet, jammer dat er geen gewone bakkers open waren, maar ja het is kerstmis. Waarom ligt er zoveel water onder de auto? Moet van de koelkast zijn schat.... Bij de supermarkt, waar we flink ingekocht hadden, zag ik nog steeds wat water... Nu staan we op een mooie camping aan zee in.Orewa Daar kwam ik erachter dat onze drinkwaterleiding behoorlijk lekte en dat onze kampeertafel voor buiten een essentieel onderdeel mist. Dus morgen gaan we maar even terug naar t verhuurbedrijf:........59 km maar... Wij zeggen welterusten, voor jullie begint 2e kerstdag..
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Clement Castricum:
    27 december 2013
    Hé Frans en Thea,
    Iets te snel gereageerd blijkbaar wat ik lees nu het verhaal over de camper. Wat een bofkonten zijn jullie dat je nu weer een grotere camper mee kon krijgen. Als het goed is hebben jullie dezelfde bak als waar wij in rijden. Een Mercedes Sprinter 313 CDI. Een diesel dus maar dat merken we bijna niet. Wél in de brandstof prijs want de diesel is in OZ duurder dan de Benzine. Ze willen het diesel rijden ontmoedigen ivm milieuvervuiling en zo. Interieur zal hetzelfde zijn en als wij in NZ komen hebben we weer dezelfde maar dan handgeschakeld en waarschijnlijk op benzine. Maar wel wat veen pech dat jullie er mee terug moeten. Hebben wij ook nog een verhaal over maar dat komt wel een keer. Nou is 59 km op de te rijden afstanden in NZ niet echt veel natuurlijk maar toch, wel vervelend. We horen/lezen wel weer hoe het inrichten van de camper is gegaan want ik vind dat er niet erg veel opbergruimte is maar dat horen we wel weer. In ieder geval zijn jullie op weg en ga er lekker van genieten.
  2. Beppie:
    27 december 2013
    De jetlag zal nu wel snel voorbij zijn. Fantastisch dat jullie nu in een luxueuze camper je vakantie kunt maken. Gelukkig kunnen jullie nog even terug voor de probleempjes. Wij hadden een hele leuke 2e kerstdag. We hebben genoten van Joel, die het prachtig vond iedereen te helpen het papier van de cadeautjes af te trekken. Zo had hij er ook geen moeite mee om zijn beurt af te wachten.
    Liefs Beppie.
  3. Tante Riet en oom Joop:
    29 december 2013
    Ondanks wat probleempjes toch al weer een stukje hogerop gekomen in Orewa. Jullie zitten er warmpjes bij tijdens deze Kerstdagen. Geen 3-lagen systeem dus van thermisch onder-goed, fleece trui, Goretex-jas, lange fietsbroek, handschoenen en warme sokken . Wel een muts, een rooie nog wel met een witte kwast. Als wielrenner is het hier fijn om je te vermaken in een volkscafe. Maar hoe is het daar in Nieuw Zeeland?
    We hopen dat BIER daar evenzo aanwezig (en te drinken!!!!!) is als bijvoorbeeld in de Leiestreek in België.
    Wij zijn weer thuis en de afleiding heeft ons goed gedaan, maar Riet heeft nog steeds veel pijn en kan moeilijk lopen.
    Wij wensen jullie een fijne jaarwisseling in den vreemde en een fantastische voortzetting van jullie reis in 2014.
    Veel liefs van tante Riet en oom Joop