Engelse koloniale invloeden

4 januari 2014 - Whenuakite, Nieuw-Zeeland

Vanochtend lekker uitgeslapen, vreemd, ben je op vakantie en dan moet je even rustig aan doen. Er is zoveel te doen hier in dit land. Thea zou het liefst 2 etmalen in 24 uur stoppen (familiekwaaltje?). Ik zie het af en toe wat anders.Vandaar dat ik met een koel NZ donker biertje, in de schaduw (29 graden) dit verhaaltje zit te schrijven, ipv nog snel even het e.e.a. te bezoeken/bekijken/fotgraferen/bezichtigen etc. Je zou er moe van worden. Nu hoort U mij niet klagen, morgen gaan we weer flink wat kilometers maken op de mountainbikes( ja ja Ronald) en prachtige strandwandelingen maken, maar nu even niet. Vandaag stond in het teken van de paardenraces in Thames.Alleen de naam doet al koloniaal aan..ik verwachtte ook dat er minstens 2 paarden Oxford en Cambridge zouden heten. Goed we gingen naar een complex waar Duindicht 3x in kon.Je parkeerde je auto op het middenterrein en dan alleen maar kijken naar die Nieuwzeelanders. Kleurige hoedjes en mantelpakjes, colbertjes met korte broek. Dit gold voor rang 1. Een soort Ascot dus. VIP. Op de gewone tribune, rang 2?? zaten de liefhebbers, uiteraard met iets te eten in de hand, maar ook met dure wijn/champagne in mooie lange glazen, maar ook gewoon bier. Deze mensen moedigden "hun paarden" luidkeels aan. Dan rang 3??Het middenterrein. Complete keukens, barbecues, manden met broodjes, hectoliters bier...........Deze mensen ( complete families) gokten wat, hoorden de uitslag wel, konden NOOIT de finish zien, maar dat interesseerde hen geen bal. Gewoon een gezellige dag met veel eten en drinken. Zo langzaamaan leren we nu dit volk wel kennen. Keihard werken, familiair, houdt van vissen en barbecuen. De maori zijn weer iets anders. Goed. Na 4 races op tribune cq middenterrein hadden we het wel gezien. En nu zitten we op een aardige camping inWhenuakite. Ik heb voor$5 3 uur wifi gekocht, want dat free wifi valt wel even tegen, thea doet nu een waje, de camper gaf vandaag totaal geen problemen met olie of water. Een perfecte dag dus...alleen die ene vriend wil ik even een hart onder de riem steken.

1. Beppie:
    4 januari 2014
    Je blijft je ogen uitkijken in dat land, ben benieuwd naar de foto's, waar we beslist een heel week-end voor nodig gaan hebben. Wij hebben vannacht een flinke storm gehad, is nog meegevallen in vergelijking met de UK. Daar is het vooral in Schotland al dagenlang vreselijk met overstromingen.
    Bij ons is het nu rustig weer, zo'n 9 °C. Geniet maar van de zomer in NZ, ook al regent het weleens.

Liefs Beppie
  2. Tante Riet en oom Joop:
    4 januari 2014
    Beste Frans en Thea,
    Wederom genoten van je reisverhalen. Je kan niet alleen lekker -ja hoe noem je dat ook weer in correct nederlands,
    maar ook heel geestig schrijven. Geweldig hoe jullie belevenissen zo boeiend met humor worden beschreven.
    Met behulp van Google volgen we jullie route, zodat we soms ook de foto"s zien van de plaatsen, die jullie gepasseerd hebben.
    Toch wel gek hoe jullie aan de achterkant van onze aardbol
    in feite op zijn kop (dus met jullie schoenzolen naar ons gericht) lekker bezig zijn.
    Nogmaals het wordt een boeiende reeks reisverhalen en kijken
    nu al weer uit naar het volgende reisverslag.
    Veel liefs van tante Riet en oom Joop